Ramowy Plan Dnia
Oferujemy:
- zabawy fundamentalne,
- rozwój psycho-fizyczny w oparciu o pedagogikę Marii Montessori,
- plastyczne zabawy manualne,
- zabawy sensoryczne - to rozwój zmysłów takich jak wzrok, słuch, dotyk, węch równowaga,
- taniec i zabawy ruchowe z instrumentami muzycznymi,
- zabawy i piosenki w języku angielskim,
- zajęcia kulinarne,
- troskliwą opiekę w małej grupie,
- werandowanie,
- zabawy na placu zabaw,
- zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne.
W odkrywaniu świata przez dzieci ogromną rolę odgrywają doznania sensoryczne. Dlatego mamy w swojej ofercie zajęcia z integracji sensorycznej. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jak najwcześniejsza aktywność w tym obszarze przynosi dzieciom olbrzymie korzyści.
W temacie integracji sensorycznej współpracujemy z Polskim Stowarzyszeniem Montessori w Łodzi. Wspólnie urządziliśmy kącik sensoryczny, z którego dzieci mogą korzystać na co dzień.
Plan Dnia:
- 7:00 – 8:45
- - Zabawy dowolne zgodne z indywidualnymi potrzebami maluchów.
- 8:45 - 9:00
- - Czynności higieniczne przed śniadaniem.
- 9:00 – 9:20
- - Czas na posiłek – śniadanie.
- 9:20 - 9:30
- - Czynności higieniczne po śniadaniu.
- 9:30 – 10:00
- - Zajęcia ruchowe, śpiewanie piosenek w języku polskim i angielskim, gimnastyka poranna.
- 10:00 – 10:30
- - Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze realizowane w różnych sferach aktywności dziecka. Zajęcia plastyczne, techniczne lub dodatkowe.
- 10:30 – 11:00
- - Spacer, zabawy na świeżym powietrzu, dowolne zabawy dzieci w sali.
- 11:00 - 11:15
- - Czynności samoobsługowe po przyjściu ze spacerku, przygotowanie do obiadku.
- 11:15 – 11:45
- - Czas na posiłek.
- 11:45 – 14:00
- - Czynności samoobsługowe po obiedzie. Czytanie bajek, baśni, rymowanek lub wierszyków. Sen.
- 14:00 - 14:15
- - Czynności samoobsugowe przed podwieczorkiem.
- 14:15 – 14:45
- - Czas na posiłek- podwieczorek.
- 14:45 - 15:00
- - Czynności higieniczne po podwieczorku.
- 15:00 - 15:30
- - Zabawy w kole, śpiewanie piosenek, angielski przez zabawę lub zajęcia dodatkowe.
- 15:30 – 16:00
- - Kontynuacja zajęć dydaktyczno-wychowawczych realizowanych w różnych sferach aktywności dziecka. Zabawy manualne.
- 16:00 – 17:00
- - Zabawy dowolne zgodne z indywidualnymi potrzebami maluchów. Rozchodzenie się do domów.